Jak usnadnit práci personálu restaurace?


Nikdo asi nepopře, že práce v restauraci je velmi náročná. Pokud pracujete v restauraci, nebo jste někdy pracovali, určitě to víte. Říká se, že nejtěžší je tato práce pro číšníky a servírky, ale i třeba takový kuchaři mají nesmírně těžkou práci. Jsou pak rádi za všechno, co jim jejich práci usnadní. V minulosti se objevilo mnoho vychytávek, které personálu v gastru usnadňují práci. Už jsou pryč ty časy, kdy se na každém stolečku nechával lístek, na kterém se psalo, co jste si dali, aby servírka poté věděla, jak vás zkasírovat. Dnes používají servírky a číšníci elektronické zařízení, do kterých rovnou zaznamenávají objednávky ke konkrétnímu stolu. Data se poté přenáší do pokladny a servírky již nemusí nic pracně počítat.

kuchyně

Stejně tak došlo v pokroku ohledně placení. Pryč jsou časy, kdy jste museli v hospodách, restauracích a barech platit pouze v hotovosti. Drtivá většina dnes bere i platební karty. Systém umožňuje už i to, abyste při placení kartou nechali servírkám dýško. Usnadnila se také komunikace mezi kuchaři a ostatním personálem. Zejména v případě, kdy chtějí kuchaři dát vědět, že je již jídlo připravené a může se odnést zákazníkovi. V běžném případě se personál chodil několikrát ptát do kuchyně, aby kontroloval, zda je již jídlo hotové. To ale zdržovalo je a v konečném důsledku i kuchaře, který musel zkoumat, jak je na tom konkrétní objednávka.

servírka

Někteří kuchaři používali zase zvonečky, kterými zvonili, aby dali najevo, že je jídlo připravené. Jenže hlasité zvuky ozývající se z kuchyně nepůsobili před zákazníky dobře a často mohli být i otravné. Proto existují retekess restaurant pager. Díky těmto pagerům mohou dát kuchaři vědět ostatnímu personálu okamžitě, že je objednávka připravená. Dostanou nenápadnou informaci, pomocí vibrování nebo zvukového signálu a vědí, že mohou okamžitě jít pro jídlo. Je to rychlé, elegantní a efektivní řešení, které usnadní práci oběma stranám.