Jak se připravit na stěhování vaší firmy


Chystáte se přestěhovat vaši firmu na druhý konec města do lepších podmínek a jedná se například o dvacet kanceláří ve dvou patrech administrativní budovy? Pak věnujte pozornost zejména organizaci práce.

Oslovte stěhovací firmu s předstihem – u větších stěhovacích akcí, kam patří i stěhování firem v Praze, je ze všeho nejdůležitější velká časová rezerva. Stěhovací firma by měla vědět alespoň měsíc předem, kdy a kam se stěhujete, měla by znát rozsah své práce, aby bylo možno stěhování detailněji rozplánovat. Může mu totiž předcházet více přípravných prací.

práce v kanceláři

Demontáž nábytku – některý kancelářský nábytek je nutné demontovat, aby se nepoškodily jeho spojovací díly, týká se to hlavně psacích stolů, šatních skříní a odkládacích polic na šanony. Rozebraný nábytek, dobře zabalený do stretch fólie, převezete zcela bez problémů a poté, co se sestaví na novém působišti, bude zas sloužit svému účelu, jako by byl nový.

stěhování kanceláří

Spolupráce se zaměstnanci – balení drobných předmětů kancelářského vybavení může probíhat svépomocí, kdy do této práce zasvětíte své kolegy. Jistou možností je stěhování na klíč, kdy se balením zabývá stěhovací firma a vy se soustředíte pouze na nezbytné administrativní kroky. Pokud balením pověříte zaměstnance, měli byste jim kromě náhradního volna zajistit i vhodné podmínky k práci – potřebné nářadí a také občerstvení, například dovézt minerálku s obsahem hořčíku Magnesia Extra, pomerančový džusový koncentrát, několik druhů pizzy a těstovin z vyhlášené pizzerie atp.

Kdy oznámit zaměstnancům stěhování firmy – na tuto otázku existuje jediná vhodná odpověď: „Co nejdříve“. Nejlépe v den nebo den poté, co se dozvíte, že je stěhování již reálné, a je potvrzené administrativními kroky. Zaměstnanci mají právo se včas rozhodnout, zda ve firmě setrvají, anebo je pro ně dojíždění (například z pražského Spořilova do Dejvic) natolik zdlouhavé a komplikované, že si budou hledat práci blíže svému bydlišti.